امیررضا متیننیا- خبرنگار هنری|
در روزهای گرشته برخی رسانه ها و صفحات پربازدید فضای مجازی، خبری را منتشر کردند مبنی براینکه برخی مدیران با سابقه سازمان صداوسیما در تدارک برگزاری جشنی برای آشتی کنان فروغی و فردوسیپور هستند، بر اساس این شنیدهها قرار بود همزمان با آغاز دهه فجر نود به کنداکتور شبکه سوم سیما بازگردد و عادل فردوسیپور حاضر به پذیرش عذرخواهی محمدرضا میثاقی نشده است.
البته فردوسی پور اهل مصاحبه و دامن زدن به حاشیه ها نیست و علاقه ای به مصاحبه با رسانهها ندارد. در خبر دیگری هم که منتشر شد، طبق صحبت یکی از نزدیکان عادل فردوسی پور هنوز هیچ چیزی مشخص نیست و این منبع آگاه هیچ خبری را در این زمینه تایید یا تکذیب نکرد و اظهار بی اطلاعی کرد.
اما تجربه هم نشان داده که شایعات فضای مجازی در حد همان شایعه است، اخباری که فقط واکنش رسمی دو طرف و گذر زمان به آن ها رنگ واقعیت می دهد و یا از آن ها فقط یک خبر پوچ و بی ارزش می سازد.
ولی چیزی که مشخص است، این است که مردم با واکنش های همیشه مثبت خود، نشان داده اند که عادل فردوسی پور را دوست دارند و با توجه مشکلات فراوان در سطح ورزش کشور و کیفیت پایین برنامه های ورزشی صدا و سیما در مواجه با رسیدگی به مشکلات ورزش، جای خالی برنامه نود و مجری حرفه ای و کاربلدش حس می شود. با این حال این خبر به سرعت تکذیب شد.
کمی بعد از انتشار این اخبار در فضای مجازی و رسانهها؛ کورش کمرهای، مشاور مدیر شبکه سه، در واکنش به شایعه بازگشت برنامه «نود» به تلویزیون و ماجرای آشتیکنان علی فروغی و عادل فردوسیپور، در توییتی تاکید کرد تا انتخابات بازهم از این خبرها شنیده خواهد شد. توییت کورش کمرهای، مشاور مدیر شبکه سه در اینباره، نشان دهنده آن است که حالا حالاها عادل فردوسپور جلوی دوربین شبکه سه نخواهد آمد. او نوشت است: «از اول هم قهری نبوده که آشتی در کار باشد. فردوسیپور زیر نظر شبکه سه برنامه «فوتبال ۱۲۰» را تولید و مانند همه تهیهکنندگان در جلسات مربوط به برنامهاش در شبکه شرکت میکند. باقیِ خبرسازیها حکایت با دست پس زدن و با پا پیش کشیدن است. تا انتخابات باز هم از این خبرها خواهید شنید.»
این اخبار در حالی منتشر میشود که برنامه «ال کلاسیکو» به تهیهکنندگی عادل فردوسیپور در هفته گذشته رکورد زد. به نقل از ایلنا، با گذشت یک هفته از انتشار برنامه “کلاسیکو”، مجموع تعداد بازدید در سه پلتفرم فیلیمو، نماوا و بازار به رکورد دو میلیون و ۷۲۶ هزار بیننده رسیده است در ۲۴ ساعت اولیه انتشار یک میلیون و ۸۲۰ هزار نفر تماشاگر این برنامه بودند. “کلاسیکو” یک ویژه برنامه اینترنتی به تهیهکنندگی عادل فردوسی پور است که به مناسبت رقابت حساس دو تیم بارسلونا و رئال مادرید و با اجرای پژمان جمشیدی ساخته شده است. علی دایی، وریا غفوری، امیرمهدی ژوله و ژابی آلونسو مهمانهای این برنامه بودند که به بحث و تحلیل پیرامون این مسابقه هیجانانگیز پرداختند.
برای خیلیها این برنامه و استقبال از آن پاسخی بود که رویه فعلی رسانه ملی. میشد حدس زد که قرار است چنین استقبالی از یک برنامه اینترنتی صورت بگیرد. او بیش از یک سال است که در رسانه ملی نیست. از سوی دیگر تقریبا هیچکس به اندازه فردوسیپور رگ خواب مخاطبان فوتبالی را ندارد. او همیشه مسلط، نوآور و هیجانی نشان داده است. ویژگیهایی که الزام یک برنامه ورزشی است. اگرچه غیبت او در اجرای این برنامه به شکل آشکاری کیفیت اجرا را کاهش داده بود. اصولا پژمان جمشیدی گزینه مناسبی برای مجریگری نیست. او ژست و رفتارهای خاصی دارد که در دوران چندساله بازیگریاش نیز مشهود است. طنز او طنز برنده و رندانه فردوسیپور نیست و اساسا نشان داده دانش اجرا هم ندارد. اما به هر حال نام عادل فردوسیپور برای یک برنامه به اندازه کافی اعتبار میآورد. به خصوص که مدتی هم نبوده باشد و مهمانهایی مانند علی دایی و وریا غفوری هم در برنامه باشند. حالا گرچه شاید صدا و سیما از کیفیت نامناسب اجرای برنامه راضی باشد، اما استقبال گسترده از این برنامه پیام روشنی با خود داشت. زیرا فردوسیپور نشان داده که به سرعت اشکالات را ترسیم میکند. در نهایت اینکه ظاهرا خبری از بازگشت برنامه نود نخواهد بود و میثاقی در این عرصه یکهتازی خواهد کرد.